Toen mijn wekkertje ging ben ik uit bed gesprongen. In tegenstelling tot de rest van de week, dan snooze ik meestal een keer of 12. Maar niet op zondag dan moeten we meteen fris en fruitig aan de dag beginnen. Dus ben ik begonnen met een dansje en een lach terwijl ik naar onze klerenkast liep.
Toen dacht ik oh oohw ik word dadelijk opgehaald door Martin, en vorige week hebben we met 8 personen bij Martin aan de deur gestaan om hem wakker te krijgen, misschien is het slim om alvast de hulptroepen in te schakelen. Dus ik dacht doe eens origineel en bel niet Martin wakker maar bel zijn moeder. Aangezien die toch wakker is omdat ze in de ochtendmis altijd een gebedje voor ons doet. Dus zo gedacht zo gedaan en ik had gelijk Martin lag nog te snurken als een os, maar zijn moeder zou zorgen dat hij op tijd zou zijn om mij op te halen. Dus ik ben me klaar gaan maken om te gaan (aangezien ik altijd ruim op tijd klaar ben om ervoor te zorgen dat ik nergens te laat kom). Op het moment dat ik klaar ben en naar de raam loop om te kijken of Martin er al is zie ik dat hij net voor mijn deur stopt. Dus ik stap in zegt Martin pfoe had ik effe geluk dat mijn moeder me wakker maakte vanmorgen anders had ik me weer verslapen. Nou nou toch wel fijn dat je nog thuis woont hè Martin en ik zat met een glimlach in de auto.

Toen we de sporthal binnen kwamen was Corina al druk bezig met alles klaar maken om te kunnen beginnen. Dus effe onze tas wegzetten, onze zaalschoenen aandoen (dit mochten we pas in de zaal doen deze week, daar was woensdag in de briefing nadrukkelijk om gevraagd door de vrienden van de hoofdsponsor) en toen zijn we begonnen met de warming up. Ondertussen was de rest ook allemaal binnen komen druppelen en begon het een gezellige boel te worden. Het was duidelijk te zien dat de heren van team 2 ook hun dansje gedaan hadden want ze liepen ook met een brede grijns op hun gezicht. Toen de tegenstander van vandaag MSBC Heep ook warm gelopen was konden we beginnen, Game On!

Uiteraard beginnen we zoals dat gebruikelijk is met de heren en dames dubbels. Omdat Roel speciaal voor ons uit zijn bed gekomen was vandaag hield hij de heren in de gaten en zou hij onder de wedstrijd de geheimpjes verklappen die tot de winst zouden leiden. Omdat de heren al in de watten werden gelegd ben ik bij de dames gaan tellen. Manon en Corina gingen het opnemen tegen Hester en Jennifer. Onze dames kwamen vol vuur uit de startblokken maar misten de kracht om het de dames aan de overkant echt moeilijk te maken. Er werden wel heel mooi uitgespeelde punten gemaakt maar omdat de heepse dames meer power in hun armpjes hadden trokken ze op het einde van beide sets de winst naar zich toe. In de tussentijd hadden de heren eindelijk de ban doorbroken en de eerste herendubbel van het seizoen gewonnen. Ik begrijp maar niet aan wie het dan lag dat ze die 1e 3 herendubbels verloren hebben ;) (@Corina: ;) is geen typfout dat is een smiley die knipoogt :P). 1-1 de beide teams waren mooi in balans.

Dan de Singles Manon en ik mochten beginnen. Manon speelde tegen Jennifer en omdat ik op de andere baan tegen Gielian speelde heb ik geen idee hoe het bij Manon verlopen is. Maar ik denk dat Manon na die dubbel gedacht heeft deze is voor mij want met 2x 21-16 pakte ze het 2e punt. Omdat ik geen dubbel gespeeld had was ik natuurlijk helemaal klaar voor mijn single, ik stond er gewoon op te wachten zo klaar was ik :$. Ik had wat goed te maken na vorige week, toen speelde ik 3 onderdelen om de punten te pakken. Nou eenmaal ingepakt heb ik ze maar cadeau gedaan aan de tegenstander. Van de 3 punten heb ik maar 1 punt voor ons binnen gehaald. De andere 2 werden door slordig spel weggegeven. Dus deze week opdracht nummer 1 voor Robert: de shutlle binnen de afgesproken lijntjes houden. Gelukkig was ik het niet verleerd en lukte het me om mijn persoonlijke fouten op 11 te houden. Dit resulteerde in een 21-3, 21-10 winstpartij.

De 2e ronde, in deze ronde kwamen de wedstrijden Chris vs Madanraj en Inge vs Hester in de ring euhm op de baan. Nou ja ik ben het effe kwijt want er werd me toch flink geknokt. Chris beet zich zo hard vast in die wedstrijd dat ik bang was dat er oren zouden gaan sneuvelen. Het was echter iets anders dat opeens met veel lawaai sneuvelde, en ik denk dat het kwam omdat Björn vanmorgen zijn dansje niet had gedaan. Maar van de schrik was Davy het lachen ook vergaan. Maar genoeg daarover terug naar de clash of the titans waar Chris met keihard werken en veel inzet de 1e set met 23-21 binnen haalde. In de 2e set wederom een veldslag van jewelste maar deze keer trok Madanraj aan het langste eind met 17-21. En in de 3e set werd duidelijk dat Chris zijn kruit verschoten had en al strijdend ging hij ten onder. Op de andere baan was eveneens een thriller aan de gang. Inge en Hester bleken behoorlijk aan elkaar gewaagd. Na een spannende 1e set wint Inge nipt met 23-21. De dames dachten the show must go on en in de 2e set werd weer voor ieder punt alles uit de kast gehaald. Deze set werd net gewonnen door Hester met 22-24. Toen riep Inge niks daarvan ik laat me toch verdorie niet de kaas van mijn krentenbollen eten in eigen huis en knalde in de 3e set weer vol der op. Overtuigend pakte ze de 3e set met 21-13. Hiermee hadden we op zijn minst het gelijkspel al binnen aangezien we 4-2 voorstonden.

Het enige dat nog overblijft zijn dan de 2 gemengd dubbels. Om heel eerlijk te zijn heb ik geen idee hoe het met de mix van Inge en Martin gegaan is maar ze wonnen in ieder geval van Hester en Gielian met duidelijke cijfers 21-8 en 21-18. Dan blijft alleen de Mix van Corina en Mij over. Wat kan ik hier over zeggen, niet veel buiten het feit dat ik onder de wedstrijd maar even op de tribune ben gaan zitten omdat Corina zo fijn met mij samen speelde dat ik geen shutlle kreeg. Corina ik zal het je nog een keer uitleggen je moeten samen spelen, samen delen. Dat is tenminste wat ze mij geleerd hebben thuis, en niet ik, ik en nog eens ik en als het niet ik is dan is het mij. Nee maar dus en een kip is geen mus, de mix van ons liep wel lekker we waren duidelijk sterker wat af en toe leidde tot ongecontroleerde uitspattingen van Corina. Met een goed gevoel kwamen we van de baan en dat was terecht. Met 21-10 en 21-11 was het laatste punt voor ons binnen. Einduitslag BC SCC5 – MSBC Heep 2, 6-2 winst voor BC SCC5.

Uiteraard zullen sommigen van jullie wel denken wat een raar verhaal, allemaal leugens, onzin. Eerlijk is eerlijk er is 1 klein stukje dat inderdaad ietsje minder waar is en dat is het stukje waarin ik vertel klaar te hebben gestaan voor de single. Sorry Gielian. Niemand zal me geloven, maar weet je? Ik denk, dat het verhaal van mij best eens waar kon zijn...
© 2013 BC SCC